Oberhaching/Milano - November 11, 2021

The Smart Building Expo (22-24 November 2021, Fiera Milano, Rho) is the Italian fair for home and building automation and system integration, this year focusing on integration and innovation.

Visit EnOcean at the EnOcean Alliance booth B36/B38 to discover sustainable EnOcean-based solutions for smart and energy-efficient buildings.

People spend around 90% of their time indoors. That’s why it’s no surprise that buildings are the biggest energy consumers of all, accounting for over 40% of global energy consumption. These numbers show that it’s important to create a healthy and comfortable living and working environment indoors and at the same time ensure an energy-efficient use of buildings. This can be done with EnOcean technology.

The Internet of Things (IoT) enables a digital twin of a building that visualizes the complete building including working areas. The prerequisite for this are sensors that collect the raw data and forward it, for example, to the cloud for virtualization. Self-powered motion and vibration sensors detect maintenance-free how many people are in a building or room, where and when. Wireless “peel and stick” sensors, switches and other devices with EnOcean technology provide the necessary data for improved space utilization, hot-desking concepts for employees, productivity improvements and many more applications.

More information on the Smart Building Expo: smartbuildingexpo.it/en/

Die EnOcean GmbH ist der Pionier für Energy Harvesting. Das Unternehmen mit Sitz in Oberhaching bei München stellt mit seiner ressourcenschonenden Technologie wertvolle Daten für das Internet der Dinge (IoT) bereit. Seit 20 Jahren ermöglicht EnOcean wartungsfreie Funkschalter und -sensoren, die ihre Energie aus der unmittelbaren Umgebung gewinnen – aus Bewegung, Licht oder Temperatur. Die Kombination von miniaturisierten Energiewandlern, äußerst stromsparender Elektronik und zuverlässiger Funktechnik auf Basis offener Standards (EnOcean, Zigbee und Bluetooth®) bildet das Fundament für digitalisierte Gebäude, Dienstleistungen und Produktionsabläufe im IoT. Die energieautarken Lösungen kommen in der Gebäudeautomation, dem Smart Home, der LED-Lichtsteuerung sowie in Industrieanwendungen zum Einsatz und helfen dabei, den CO2-Verbrauch von Gebäuden zu minimieren. Als Innovationstreiber ist EnOcean starker Partner für mehr als 350 führende Produkthersteller und hat weltweit bereits mehr als eine Million Gebäude mit Energy Harvesting-Lösungen auf den Weg gebracht.