Salt Lake City, UT, September 9, 2021

EnOcean, a pioneer of energy harvesting wireless IoT communications, has appointed Bent Soerensen to head the North American sales team in order to further expand business opportunities in the field of building automation and solutions for the Internet of Things (IoT) for the company in this region.

Bent Soerensen has more than 25 years of international sales management and business development experience, including 15 years selling wireless IoT technology and devices. This allows him to leverage on his experience and wide contact network from the residential segment to sell EnOcean’s energy harvesting wireless modules and lighting control solutions to OEM’s and integrators of building automation equipment, LED lighting, HVAC, smart homes, and industrial IoT applications.

“We are thrilled to have Bent join the EnOcean Inc sales team in this new position,”  says Raoul Wijgergangs. “With his extensive know-how of the IoT market and his deep understanding of wireless technologies and their seamless integration into building automation projects, he is the ideal person to drive EnOcean's business to the next level.”

Bent adds: “I am very excited to take on this new challenge and opportunity with EnOcean and the sales team. Digitalization is continuously demanding new, flexible, energy-efficient and cost-effective IoT solutions, and I clearly see EnOcean at the forefront of this development.”

Die EnOcean GmbH ist der Pionier für Energy Harvesting. Das Unternehmen mit Sitz in Oberhaching bei München stellt mit seiner ressourcenschonenden Technologie wertvolle Daten für das Internet der Dinge (IoT) bereit. Seit 20 Jahren ermöglicht EnOcean wartungsfreie Funkschalter und -sensoren, die ihre Energie aus der unmittelbaren Umgebung gewinnen – aus Bewegung, Licht oder Temperatur. Die Kombination von miniaturisierten Energiewandlern, äußerst stromsparender Elektronik und zuverlässiger Funktechnik auf Basis offener Standards (EnOcean, Zigbee und Bluetooth®) bildet das Fundament für digitalisierte Gebäude, Dienstleistungen und Produktionsabläufe im IoT. Die energieautarken Lösungen kommen in der Gebäudeautomation, dem Smart Home, der LED-Lichtsteuerung sowie in Industrieanwendungen zum Einsatz und helfen dabei, den CO2-Verbrauch von Gebäuden zu minimieren. Als Innovationstreiber ist EnOcean starker Partner für mehr als 350 führende Produkthersteller und hat weltweit bereits mehr als eine Million Gebäude mit Energy Harvesting-Lösungen auf den Weg gebracht.