Oberhaching/London - September 28, 2021

At the Smart Buildings Show (6-7 October, ExCeL London, UK) building automation enthusiasts and industry experts come together to discuss new trends and services for smart buildings. Intelligent buildings solutions not only help occupants to be more productive but also play a key part in optimizing the building’s energy efficiency and creating a healthy space for tenants and employees.

At the EnOcean Alliance stand B18 EnOcean will present its latest developments and wireless devices based on the patented energy harvesting technology. The battery-free switches and self-powered sensors collect and deliver the needed data for building automation systems, giving insights on floor space management and the general use of building space. These flexible and maintenance-free solutions are also the ideal building automation fit for both retrofits and the emerging trend of modular homes.

Visitors to the show and to the EnOcean Alliance stand can directly see such systems in action: Eltako Electronics, an EnOcean Alliance Promoter member, will be showing its comprehensive product portfolio of intelligent and sustainable smart home and building automation solutions based on the EnOcean technology. Tech Data, also an EnOcean Alliance member, rounds off the picture with its intelligent technology solutions.

For more information on the Smart Buildings Show and the free registration, click here.

Die EnOcean GmbH ist der Pionier für Energy Harvesting. Das Unternehmen mit Sitz in Oberhaching bei München stellt mit seiner ressourcenschonenden Technologie wertvolle Daten für das Internet der Dinge (IoT) bereit. Seit 20 Jahren ermöglicht EnOcean wartungsfreie Funkschalter und -sensoren, die ihre Energie aus der unmittelbaren Umgebung gewinnen – aus Bewegung, Licht oder Temperatur. Die Kombination von miniaturisierten Energiewandlern, äußerst stromsparender Elektronik und zuverlässiger Funktechnik auf Basis offener Standards (EnOcean, Zigbee und Bluetooth®) bildet das Fundament für digitalisierte Gebäude, Dienstleistungen und Produktionsabläufe im IoT. Die energieautarken Lösungen kommen in der Gebäudeautomation, dem Smart Home, der LED-Lichtsteuerung sowie in Industrieanwendungen zum Einsatz und helfen dabei, den CO2-Verbrauch von Gebäuden zu minimieren. Als Innovationstreiber ist EnOcean starker Partner für mehr als 350 führende Produkthersteller und hat weltweit bereits mehr als eine Million Gebäude mit Energy Harvesting-Lösungen auf den Weg gebracht.